Een goede, stevige en degelijke basis om te starten in het hoger onderwijs of de arbeidsmarkt.
We dagen je uit om meer uit jezelf te halen en je op school ook 'thuis' te laten voelen.

Actieve school

Ursulinen Mechelen is een actieve en dynamische school met heel wat pedagogische activiteiten en raden. Voor ieder wat wils!

Cultureel

Wij organiseren heel veel culturele activiteiten voor al onze leerlingen. Daarnaast is er ook ‘Puur Cultuur’. Voor een prikje kunnen leerlingen van de 3de graad kiezen uit een vooraf opgesteld cultuuraanbod: dans-, theater-, muziek-, en cabaretvoorstellingen in Mechelen, Leuven, Brussel of Antwerpen staan op het menu. Leerlingen kiezen minstens twee of drie voorstellingen en doen er dan iets creatiefs mee.

Internationaal

Stages, uitwisselingen en projecten

Elk jaar zijn er nieuwe Europese of andere projecten. Wij laten deze nooit zomaar aan de neus van de leerlingen voorbijgaan!

Van afvalarm naar afvalvrij!

Pastoraal

Sportief