Vakken
5de | 6de | |
Godsdienst | 2 | 2 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Esthetica | 1* | 0 |
Cultuurseminarie | 0 | 1* |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Frans | 4 | 4 |
Engels | 3 | 3 |
Duits | 2 | 2 |
Wiskunde | 3 | 3 |
Natuurwetenschappen | 2 | 2 |
Economie | 4 | 4 |
Seminarie | 2 | 2 |
*CLIL-traject mogelijk |
Economie-Moderne talen
Een richting voor jou?
Klik hier om de folder van de 3de graad ASO te lezen.
In de 3de graad wordt het vak economie opgesplitst in twee delen, nl. algemene economie en bedrijfswetenschappen.
Tijdens de lessen algemene economie definiëren we een probleem, een vraag vanuit een concrete situatie. Bij het oplossen van dat probleem maken we kennis met de economische theorieën die ons toelaten een maatschappelijk probleem door een economische bril te bekijken.
Bij bedrijfswetenschappen kruipen we in de huid van een onderneming en gaan hierbij op zoek naar het verband tussen de economische, juridische, boekhoudkundige en ethische aspecten van ondernemen.
In deze studierichting met de pool Moderne talen ligt het accent op het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden (lezen, luisteren, spreken, gespreksvaardigheid, schrijven), reflectie op taal of ‘taal als wetenschap en als systeem’ en – last but not least – op de kennismaking met de specifieke cultuur en literatuur die onlosmakelijk verbonden zijn met taal. Op een communicatieve en systematische wijze verwerf je niet alleen taalkennis, maar ook taalinzicht.
CLIL
CLIL ofwel voluit ‘Content and Language Integrated Learning’ is een werkvorm waarin de leraar het Frans, Engels of Duits als instructietaal gebruikt in een zaakvak bv: Aardrijkskunde in het Engels …
- 5de jaar ASO: Esthetica in het Frans
- 6de jaar ASO: Cultuurseminarie in het Frans
Wie kiest voor een CLIL-traject, kiest voor het volledige schooljaar. Uiteraard bieden wij ook die vakken in het Nederlands aan.
terug naar studieaanbod
Jouw toekomst!
Deze studierichting biedt ruime keuzemogelijkheden in het hoger onderwijs.